OK, ik snap het Flyer.be maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te surfen ga je akkoord met deze cookies. Je leest er alles over in onze cookie policy.

6 tips voor de perfecte folder

Hoewel ze er voor veel mensen hetzelfde uitzien, worden flyers, folders en brochures niet voor hetzelfde doel gebruikt. In tegenstelling tot flyers, bestaan brochures uit vier tot zes pagina's, waardoor er voldoende ruimte is om het verhaal van uw product of service te vertellen. Bij het ontwerpen van dergelijk drukwerk, is het belangrijk om onderstaande zaken in acht te nemen.

  • Bepaal de invulling van de pagina's zo efficiënt mogelijk
  • Zorg dat je boodschap op iedere pagina duidelijk weergegeven wordt
  • Let op de specifieke criteria (kleuren, marges, achtergrond)
  • Alle andere punten die we in dit artikel verder toelichten

1. Bepaal je doel:

Voordat je de inhoud van de folder gaat bepalen, moet er nagedacht worden over het te bereiken doel. Pas dan weet je welke details je moet vertellen en aan welk publiek je de boodschap moet richten. Je moet de verwachtingen, verlangens, motivaties, problemen en levensstijl begrijpen. Het is als er een overzicht gemaakt wordt van alle mogelijke klanten die bij je zouden kunnen kopen. Dit heet een buyer persona of customer journey.

2.Bereid de inhoud voor :

Neem de tijd om de inhoud van je brochure voor bereiden, en met inhoud bedoelen we afbeeldingen, tekst, illustraties, enzovoort. Wil je de twee of drie luiken gebruiken? Wanneer je alles op een rijtje gezet hebt, wordt de structuur duidelijk. Welke luiken van je brochure voorzie je van welke tekst? Welke gebieden lezen mensen het snelst? Neem de tijd om dit uit te zoeken.

Het eerste deel van je tekst moeten een inleiding bevatten over de je kernwaarden en die van je organisatie. Hierin geef je één of twee duidelijke boodschappen weer die meer vertellen over je product of dienst. In het tweede deel integreer je belangrijke informatie over het aanbod en wees vooral slim welke details je vermeldt. En tot slot: vergeet je contactinformatie en openingstijden niet. Een Facebookpagina, e-mailadres en telefoonnummer werken altijd.

3. Kies je formaat:

4. De inhoud verdelen:

Mensen hebben vaak de neiging om teksten te scannen en niet grondig te lezen. Ze moeten de boodschap zien en memoriseren zonder al te veel inspanningen. Het beste is dus om de inhoud te segmenteren in secties of blokken zodat je lezers de belangrijkste informatie gemakkelijk en snel begrijpen. Onderwerpen die je vaak beknopt kunt weergeven zijn statistieken, voordelen van het aanbod en contactgegevens.

5. Kies je papiersoort:

Heb je het perfecte ontwerp voor je folder gevonden? Het enige dat je nu nog hoeft te doen is het papiertype kiezen dat het best bij je past. Onze drukkerij heeft alle mogelijke papiersoorten die passen bij de verschillende stijlen en doelen.

6. Ga voor kwaliteit:

Je drukwerk is nu zo goed als klaar, maar de laatste stap is essentieel. Als het afdrukken niet in de ideale omstandigheden gebeurt, dan is je folder gedoemd te mislukken en heb je veel tijd en moeite verloren. Met andere woorden: je folder zal nooit gelezen worden, of toch alleszins niet op de manier die jij in gedachte had.

Wanneer de digitale versie van je drukwerk perfect is, wil je natuurlijk dat dit vertaald wordt naar een even vlekkeloze brochure. Onze drukkerij staat bekend om zijn kwaliteitsvolle en betaalbaare afdruk van allerlei zakelijke en particuliere documenten.

Maak de juiste keuze en geniet van je folder!

Even geduld, de pagina wordt geladen.

Loading