8 tips om succesvol maaltijden aan huis te leveren

8 tips om succesvol maaltijden aan huis te leveren

In het dagelijks leven hebben we vaak nog weinig tijd over om thuis te koken, zeker tijdens de week is dit een hele opgave. Thuisbezorging diensten bieden een alternatief aan voor ouders en werkende mensen die laat thuis zijn en het moeilijk vinden om eigen maaltijden te bereiden.

Zowel fastfood restaurants als gastronomische restaurants kunnen genieten van de voordelen en de mogelijkheden die thuisbezorging met zich meebrengen. sta je op het punt staat een leveringsservice te starten of te ontwikkelen? Hier zijn onze tips om succesvol te worden

1

Maak het bestellen gemakkelijk

Zorg ervoor dat je vertrouwd bent met en beheers de bestelmethoden die uw klanten aanspreken. De meest voorkomende manieren om afhaalmaaltijden te bestellen zijn telefonisch of online. Zelfs via sms kun je bestellingen ontvangen. Daarnaast worden ook smartphone applicaties hiervoor steeds populairder.

Facilitez la commande
Soignez la presentation
2

Maak het menu aantrekkelijk

Een gemakkelijk te lezen menu is zeer belangrijk. Het moet alle keuzes bevatten die veilig en gemakkelijk kunnen worden getransporteerd. Het moet natuurlijk ook gevarieerd en betaalbaar zijn.

3

Zorg voor een aparte afhaalruimte

Overweeg een aparte balie of parkeerplaats voor afhalingen. Zorg voor een duidelijke en passende signalisatie. Als er niet genoeg plaats is voor een aparte ruimte kun je een deeltje van de bar hiervoor inkleden.

Mettre en palce une air
Soyez precis dans la traitment
4

Wees nauwkeurig in het verwerken van de bestelling.

Gebruik een duidelijk orderinvoer systeem en train het personeel om hun taken correct en efficiënt uit te voeren. Controleer de nauwkeurigheid tijdens en na de productie van de bestelling. Controleer of elk item dat de klant besteld heeft aanwezig is, inclusief brood, bijgerechten, servetten en bestek. Indien mogelijk, is het aan te raden om de bestelling bij levering samen met de klant te controleren.

5

Gebruik een degelijke verpakking

De verpakking moet de kwaliteit van de maaltijd van jouw restaurant bewaren door bijvoorbeeld lekken te voorkomen. De verschillende gerechten moeten op de juiste manier worden verpakt en gestapeld in zakken of dozen. Het is ook een bijkomend voordeel als de maaltijd in de verpakking kan heropgewarmd worden. Overweeg hier zeker ook het gebruik van papieren zakken met het logo van je restaurant of een leuke slogan voor een persoonlijke touch.

Utilisez un solide
Maintenir
6

Behoud van de voedselveiligheid

Houd het voedsel op dezelfde temperatuur totdat de klant het ophaalt. Houd warm voedsel gescheiden van koud voedsel. Zorg er ook voor dat het voedsel tijdens het transport op een juiste temperatuur blijft. Geef klanten duidelijke instructies voor het opslaan en opwarmen van het eten op een flyer die bij de bestelling moet worden gevoegd. Het is ook nuttig om "ten minste houdbaar tot" stickers op alle verpakkingen en containers te plakken.

Het is ook nuttig om "ten minste houdbaar tot" stickers op alle verpakkingen en containers te plakken.

7

Extra personeel aanstellen

Maak een personeelsplanning op. Afhankelijk van uw middelen en wensen kun je specifiek personeel toewijzen voor het aannemen van orders, het verwerken van betalingen, het bewaken van de kwaliteit en, indien nodig, het leveren van bestellingen.

Het personeel moet klantgericht zijn en bereid zijn om de vragen en zorgen van klanten te beantwoorden, maar ook advies te geven over het opslaan en opwarmen van voedsel. Koeriers moeten professionele bedrijfsvertegenwoordigers zijn die eerlijk, respectvol, vriendelijk en verantwoordelijk zijn.

8

Werk aan een sterk bedrijfsimago

Thuisbezorging is een geweldige kans om jouw merk te promoten en verkoop te boosten. Bekijk welke doelgroep je wil aanspreken, en bedenk hoe je de nieuwe service in en rond je thuisstad gaat promoten door bijvoorbeeld de verdeling van flyers of brochures.

Overweeg om verpakkingen te personaliseren met het logo en slogan voor een persoonlijke touch. Promoot ook de service op uw website.

Houd alle contactgegevens bij van klanten die online, telefonisch en mobiel bestellen. Zo kun je aanbiedingen en promoties aan hun gewoontes en voorkeuren aanpassen. Met een zorgvuldige planning en uitvoering kan de leveringsdienst een goede impact hebben op het imago van jouw bedrijf.

Meer tips en trucs om jouw merkimago te versterken vind je in het volgende artikel een positief bedrijfsimago.

stop falg beach Bannieres

Even geduld, de pagina wordt geladen.

Loading