OK, ik snap het Flyer.be maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te surfen ga je akkoord met deze cookies. Je leest er alles over in onze cookie policy.

4 effectieve manieren om je restaurant te promoten

4 effectieve ideeën om je restaurant te promoten

Of je nu een nieuw restaurant opent of een reeds bestaande zaak wil promoten, je zal altijd aan reclame moeten denken. Weinig restaurants hebben een loyaal klantenbestand of kunnen overleven zonder enige vorm van adverteren. Je wil natuurlijk bestaande klanten behouden, maar tegelijkertijd ook nieuwe klanten aantrekken. Tijd om de handen uit de mouwen te steken!

1. Mooie menukaarten brengen brood op de plank

Knappe menuontwerpen kunnen de eetervaring van je gasten verbeteren: ze helpen om de juiste keuzes te maken en hun eetlust te vergroten. Een menu is echter meer dan alleen een lijst met beschikbare gerechten. Het is een advertententietool die de identiteit van het restaurant weerspiegelt en voor extra winst kan zorgen. 

Wanneer de menukaart goed ontwerpen is en op kwaliteitsvol papier gedrukt is, kan het ingezet worden als doeltreffend communicatiemiddel. Hier bespreken we graag enkele visuele strategieën die kunnen helpen om je winstmarges te verhogen.

Maak het je klanten gemakkelijk om gerechten te zoeken door ze in logische groepen onder te verdelen. Best begin jemet de hapjes en voorgerechten. Foto's van je gerechten zijn ook belangrijk, maar dan zijn ze best wel van hoogwaardige kwaliteit. Wanneer je deze kwaliteit niet kunt garanderen, dan zijn mooie tekeningen ook een optie.

2. Placemats zijn meer dan alleen onderleggers

Klanten nemen meestal twintig minuten de tijd om iets te eten en zolang ze zitten, ligt je adverentie voor hen. De advertenties op placemats zijn goedkoper dan radio of televisie en worden toch door duizenden mensen gezien. Deze adverenties kunnen ook op afhaalmenu's gezet worden om de zichtbaarheid nog meer te vergroten.

Het ontwikkelen van een advertentie is de meest cruciale stap in je strategie. Het schrijven van een adverentietekst hoeft niet lang en complex te zijn. Vaak volstaan enkele zorgvuldig gekozen woorden.

Het gebruik van de AIDA-richtlijnen (Attention, Intrest, Desire, Action) helpt je adverentie op het juiste spoor te houden. Trek de aandacht met een originele slogan. Door interesse van de gasten te wekken, kaart je best een probleem aan en geef je daarna een oplossing. Vertel hen ten slotte wat er moet gebeuren om met je in contact te komen. . 

3. Display's en tafelezels zorgen voor een grotere honger

Een tafeldisplay is een esthetisch meubelstuk dat de uitstraling van je restaurant, brasserie of frituur verbetert. Het kan de vorm hebben van een piramide, prisma, cilinder, rechthoek, zeshoek of gelijk wat. 

Net zoals de menukaarten, maken displays en tafelezels het mogelijk om de meest essentiële informatie op een elegante en nette manier te tonen. Ze kunnen voorgestelde maaltijden of promoacties van je horecazaak bevatten of gebruikt worden om aan te geven dat een tafel gereserveerd is. De mini displays zjin ook ideaal voor het weergeven van prijzen of suggesties. 

4. T-shirts en sweaters: kleine druk voor grote indruk

Net als de snit en het ontwerp van de stof, brengen de kleuren van je uniform verschillende boodschappen over. Veel mensen associëren bijvoorbeeld blauw en groen met zorgzame en stille omgevingen. Daarom zie je deze kleuren vaak terug in ziekenhuizen en servicewoningen. Aan de andere kant leent rood zich goed voor een warme en leuke sfeer.

De concurrentiestrijd tussen restaurants kan soms hevig zijn en je moet zovel mogelijk middelen inzetten om de strijd in je voordeel te beslechten. 

We hopen dat deze marketingtips voor restaurants je zullen helpen om de aandacht van de knorrende magen te trekken!

Even geduld, de pagina wordt geladen.

Loading