OK, ik snap het Flyer.be maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te surfen ga je akkoord met deze cookies. Je leest er alles over in onze cookie policy.

Probeer street marketing en merk het verschil! Onze tips voor een succesvolle street marketing campagne

In marketing worden verschillende strategieën ontwikkeld om de verkoop van het bedrijf te stimuleren, of om hun merk op zijn minst bekend te maken aan het grote publiek. Vandaag de dag omvat street marketing de aantrekkelijkste, meest innovatieve en doeltreffendste strategieën die gebruikt worden.

Wat is street marketing?

Street marketing is een vorm van communicatie die bestaat uit investeringen in één of meer openbare plaatsen die door de gewenste doelgroepen worden bezocht zoals winkelcentra, stadions, busstations, … om hun boodschap over te brengen.
Street marketing campagnes verschillen naargelang hun doel: adverteren, verkopen of het aantrekken van nieuwe klanten. Meerdere acties kunnen genomen worden in een street marketing campagne, zoals het verspreiden van flyers, afdrukken op groot formaat, stands en randanimatie.

Wat zijn de meest gebruikte
hulpmiddelen in een street marketing campagne?

Flyers

Zolang printen betaalbaar blijft, zullen flyers voor bedrijven de meest gebruikte manier zijn om een street marketing campagne te starten. Door hun lage kost brengen ze altijd meer op dan ze zullen kosten. Daarnaast zijn ze praktisch en bevatten ze alle gewenste informatie die het bedrijf wil overbrengen.

Stickers

Het belangrijkste aan street marketing is een zo ruim mogelijk publiek te bereiken.Stickers zijn hier het uitgelezen product voor. Ze kunnen gebruikt worden als decoratief element op auto’s, muren, notebooks, kamers, … Dat maakt van hen de belangrijkste ambassadeurs van uw merk!

Stickers zijn dan ook een zeer effectieve manier om uw merk, logo, slogan en producten over te brengen. U kan vervolgens uw richtlijnen aanpassen aan de online indruk ervan.

Prints op groot formaat

Drukwerk op groot formaat is altijd een gepast instrument om uw street marketing campagne bij te staan. Dit zijn alvast enkele voordelen ervan:
- Persoonsgericht - Aanpasbaar aan verschillende media (gevel, straatmeubilair, hekken, …) - Grote impact - Gemakkelijk te (de)installeren - Economisch - Winstgevend
Dankzij de hoge zichtbaarheid heeft drukwerk op groot formaat een gegarandeerde impact. Het vangt meteen de aandacht van de voorbijgangers en het decoratieve aspect zorgt ervoor dat ze het zullen bewonderen. Met een beetje geluk maken ze zelfs een foto die ze delen op sociale media. Zo wordt uw merk weer wat meer gezien.

Dit zijn onze tips voor een
succesvolle street marketing campagne

1

Stel een doel vast

Uw street marketing actie dient een specifiek boodschap te hebben die u wenst over te brengen, zoals het promoten van een nieuw product of de opening van een nieuw verkoopspunt. Als dit eenmaal gedefinieerd is, is het van belang om te beslissen welke doelgroep u wil bereiken. Concentreer op plaatsen die de gekozen doelgroep vaak zal bezoeken.
Vergeet niet dat uw bericht eenvoudig, duidelijk en in lijn met het doel en de waarden van uw merk moet zijn.

2

Benut sociale netwerken

Sociale netwerken maken het mogelijk om een extra dimensie te geven aan uw marketingactie. In een wereld waarin we meer dan ooit verbonden zijn met elkaar kan de aankondiging van uw evenement zich razendsnel verspreiden. Op die manier kan een goed doordachte street marketing actie al vlug wat buzz genereren op sociale media.
Vergeet niet de sociale media effectief op te volgen. Zo kan u er lessen uit trekken voor uw volgende campagnes.

3

Zet in op het verrassingseffect

Het verrassingseffect vangt de aandacht en blijft de mensen bij. Maak indruk op je doelwit en voorbijgangers door reclame te maken waar men het niet verwacht.
Pas wel op voor negatieve reclame als u te agressief uit de hoek komt.

4

Kies voor het juiste moment
om uw actie te starten

De timing van uw actie is van het uiterste belang. De keuze van de dag, week of zelfs maand hangt vooral af van de gekozen doelgroep en hun gewoontes.
Houd ook rekening met het de weersverwachtingen. Wees voorbereid op de impact van slecht weer.

5

Respecteer de wetgeving

Uw einddoel is winst maken, niet het betalen van boetes. Alles wat zich op de openbare weg afspeelt, is onderhevig aan de wetgeving. Zorg er dus voor dat u de wet niet overtreedt! Informeer de autoriteiten omtrent uw actie zodat u gegarandeerd voldoet aan alle regels.

6

Zwengel de verkoop van uw producten
aan om uw street marketing
actie te laten slagen

Om echt succesvol te zijn, moet uw street marketing actie verder gaan dan alleen maar merkherkenning. Het is niet voldoende om het product bekend te maken. Moedig dan ook de aankoop ervan aan door middel van promotionele acties die de sympathie van de voorbijganger opwekken. Dit kan door het uitdelen van kleine geschenkjes, spellen, proeverijen en andere acties waarbij interactie met de klant uitgelokt word. Zo schep je een goede ervaring met uw merk.

Met deze en veel andere ondersteuningen verhoogt u uw zichtbaarheid.

Ontdek hier onze producten op groot formaat

Even geduld, de pagina wordt geladen.

Loading