OK, ik snap het Flyer.be maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door verder te surfen ga je akkoord met deze cookies. Je leest er alles over in onze cookie policy.

7 tips voor een succevolle beursstand

Op een beurs staan is een sterke commerciële en marketinggerichte zet van het bedrijf. Het succes ervan wordt echter bepaald door een goede organisatie, waarbij veel onderzoek en planning aan vooraf gaat. Hier zijn enkele tips om u goed voor te bereiden op uw beursdeelname.

Bereid u voor op uw deelname aan een vakbeurs.

De voordelen van een deelname aan een beurs

Aanwezig zijn op een beurs heeft een positieve impact op uw bedrijf. Het is nu eenmaal waar u en uw klanten elkaar kunnen ontmoeten. Daarnaast is het een goede gelegenheid om uw nieuwe producten en aanbiedingen bekend te maken.

Toch bent u niet de enige exposant. Veel van uw concurrenten zullen evenals aanwezig zijn. Vandaar dat u moet nadenken over de nodige maatregelen om u van de concurrentie te onderscheiden en zo de meeste bezoekers aan te trekken.

1 Uitnodigen en communiceren

Breng de mensen minstens drie weken van tevoren via e-mail, post of telefoon op de hoogte van uw aanwezigheid op de beurs . Gebruik dit om uw klanten en andere geïnteresseerden aan de beurs te herinneren.

Daarnaast kan u uw aanwezigheid op de beurs ook op andere manieren bekend maken. Maak gebruik van je website, sociale netwerken of zelfs promoties die specifiek gericht zijn op mensen die hun aanwezigheid op de beurs reeds bevestigd hebben.

2De locatie van uw stand

Het kiezen van uw locatie is een zeer belangrijke stap. Hoe beter uw positie, hoe groter de kans dat u opgemerkt wordt door bezoekers. Vandaar dat de prijzen voor de bestgeplaatste stands vaak hoger liggen. Overweeg het dus om te investeren in een locatie die voldoet aan uw wensen. Het zal een goed rendement opleveren en bijdragen tot uw succes. Succes dat afhangt van het budget dat u geïnvesteerd hebt in de beurs.

3Trek de aandacht

Verschillende maatregelen kunnen genomen worden om de aandacht van bezoekers te trekken. De eerste om rekening mee te houden is het ontwerp van uw stand, die goed verzorgd moet worden door het gebruik van goede verlichting, heldere kleuren en een uitstraling die u onderscheidt van uw concurrenten.

Eén van de praktijken die bezoekers uitnodigen uw stand te bezoeken, is het voorzien van wedstrijden, het aanbieden van hapjes of drankjes, … Dit symbolisch gebaar interesseert de aanwezigen en zorgen dat u eruit springt.

4Overdracht van informatie

Het idee is om uw stand op verschillende manieren goed te vertegenwoordigen door het gebruik van ondermeer folders, magazines, flyers en brochures. U kan ook een presentatie voorzien. Kopers willen zoveel mogelijk informatie en antwoorden op hun vragen krijgen. Het is dan ook goed om een professioneel team te voorzien dat op iedere dag van de beurs aanwezig zal zijn.

5Voorzie gastsprekers

Ze dragen perfect bij tot het aantrekken van bezoekers en het uitnodigen van mensen naar uw stand. Daarnaast kunnen ze ook helpen bij het beantwoorden van mogelijke vragen die de klant heeft.

6Speciale aanbiedingen

Kopers worden aangetrokken door promoties en speciale aanbiedingen. Leg dus de nadruk op uw beste aanbiedingen om bezoekers aan te moedigen hun aankopen op de beurs bij u te doen. De aanbiedingen moeten altijd op een heldere manier duidelijk gemaakt worden.

7Promotieproducten

Bedrijven verwaarlozen vaak de positieve impact die een reclameobject heeft. Promotionele producten en relatiegeschenken zijn altijd leuk voor de bezoeker/koper. Ze zijn dan ook een goede manier om uw klanten te behouden. Dit zijn enkele van de meest populaire geschenken:

Balpennen: Zolang iedereen ze gebruikt, hebben ze een hoge waarde. Ze kunnen lang bewaard worden en kunnen makkelijk overgedragen worden aan iemand anders. Hierdoor is de pen een perfect geschenk aan een lage prijs.

Zakken: Zeker tijdens een beurs is het handig om een zak bij te hebben. Ze kunnen dan ook direct benut worden door de kant. Een zak met een mooi ontwerp zal men behouden en later hergebruikt worden.

Notitieblokken: Ze zijn zeer nuttig voor de bezoekers op de beurs om notities te maken of voor later gebruik op kantoor.

Na afloop van de beurs is het tijd voor een terugblik. Organiseer zeker een vergadering met het hele team om de stand van zaken te overlopen en u te richten op punten die verbeterd kunnen worden tegen de volgende beurs.

Met deze en veel andere ondersteuningen verhoogt u uw zichtbaarheid.

Ontdek hier onze producten op groot formaat

Naamloos document

Even geduld, de pagina wordt geladen.

Loading