flyer.be
Offerte
nl
InloggenMijn account
0
Winkelwagen€ 0,00
  • Integratie & APIIntegratie & API
  • Express Drukwerk 24uExpress Drukwerk 24u
  • Grafisch Ontwerp op MaatGrafisch Ontwerp op Maat
  • Diffusie / verdelingDiffusie / verdeling

Onze categorieën

  • Papierwaren & Kaarten
  • Bureaumaterialen
  • HORECA
  • Beurzen en evenementen
  • Andere Promotiematerialen
Flyers
Flyers
Magazines
Magazines
Folders
Folders
Posters
Posters
Visitekaartjes
Visitekaartjes
Notitieblokken
Notitieblokken
Enveloppen
Enveloppen
Briefpaper
Briefpaper
Presentatiemappen
Presentatiemappen
Kalenders
Kalenders
Notitieboeken
Notitieboeken
Memoblokken bedrukken
Memoblokken bedrukken
Mappen
Mappen
Boeken
Boeken
Wenskaarten
Wenskaarten
Postkaarten
Postkaarten
Plastic kaarten
Plastic kaarten
Rekeningboekjes
Rekeningboekjes
Doorschrijfsets
Doorschrijfsets
Schuifkaarten
Schuifkaarten
Bureau onderleggers
Bureau onderleggers
Bladwijzers
Bladwijzers
Kortingsbonnen
Kortingsbonnen
Slipcases
Slipcases
Notitieblokken
Notitieblokken
Visitekaartjes
Visitekaartjes
Briefpaper
Briefpaper
Enveloppen
Enveloppen
Kalenders
Kalenders
Presentatiemappen
Presentatiemappen
Mappen
Mappen
Notitieboeken
Notitieboeken
Rekeningboekjes
Rekeningboekjes
Memoblokken bedrukken
Memoblokken bedrukken
Doorschrijfsets
Doorschrijfsets
Pennen
Pennen
Bureau onderleggers
Bureau onderleggers
Stempels
Stempels
Mugs
Mugs
Webcamcover
Webcamcover
USB-sticks
USB-sticks
Badgehouder
Badgehouder
Whiteboard
Whiteboard
Stoepborden
Stoepborden
Folders
Folders
Placemats
Placemats
Papieren inlays voor dienbladen
Papieren inlays voor dienbladen
Deurhangers
Deurhangers
Handdoeken
Handdoeken
Plastic kaarten
Plastic kaarten
Kortingsbonnen
Kortingsbonnen
Levensmiddelenverpakkingen
Levensmiddelenverpakkingen
Bierviltjes
Bierviltjes
Beurswanden
Beurswanden
Roll-ups
Roll-ups
Flyers
Flyers
Magazines
Magazines
Folders
Folders
Posters
Posters
Visitekaartjes
Visitekaartjes
Beursbalies
Beursbalies
Reclamezuilen
Reclamezuilen
Buttons
Buttons
Badgehouder
Badgehouder
Tafelhoezen
Tafelhoezen
Zitzakken
Zitzakken
Textielframe
Textielframe
Kliklijsten
Kliklijsten
Tapijten
Tapijten
Vlaggenlijn
Vlaggenlijn
Ballonnen
Ballonnen
Sierkussen
Sierkussen
Kussens
Kussens
Gedrukte reclame
    Flyers
    Flyers
    Magazines
    Magazines
    Folders
    Folders
    Posters
    Posters
    Visitekaartjes
    Visitekaartjes
    Presentatiemappen
    Presentatiemappen
    Briefpaper
    Briefpaper
    Kalenders
    Kalenders
    Postkaarten
    Postkaarten
    Wenskaarten
    Wenskaarten
    Roll-ups
    Roll-ups
Buitenreclame & Signalisatie
    Banners
    Banners
    Roll-ups
    Roll-ups
    Panelen
    Panelen
    Vlaggen
    Vlaggen
    Posters
    Posters
    Stickers
    Stickers
    Stoepborden
    Stoepborden
    Reclamezuilen
    Reclamezuilen
     Verlichte steunen
    Verlichte steunen
Stickers and labels
    Stickers
    Stickers
    Labels
    Labels
    Magneten
    Magneten
    Folie
    Folie
    Zelfklevende folie
    Zelfklevende folie
Kleding en textiel
    T-shirts
    T-shirts
    Hoodies
    Hoodies
    Caps
    Caps
    Sportkleding
    Sportkleding
    Veiligheidsvesten
    Veiligheidsvesten
    Sjaals
    Sjaals
    Tapijten
    Tapijten
    Handdoeken
    Handdoeken
Verpakkingen & Tassen
    Levensmiddelenverpakkingen
    Levensmiddelenverpakkingen
    Productverpakkingen
    Productverpakkingen
    Verzend en transportverpakkingen
    Verzend en transportverpakkingen
    Verpakkingen voor geschenken
    Verpakkingen voor geschenken
    papieren tassen
    papieren tassen
    Cadeautassen
    Cadeautassen
Gadgets
    Mugs
    Mugs
    Drinkflessen
    Drinkflessen
    Pennen
    Pennen
    USB-sticks
    USB-sticks
    Tassen
    Tassen
    Sporttassen
    Sporttassen
    Anti-stressballetjes
    Anti-stressballetjes
    Paraplu's
    Paraplu's
Kerst
flyer.be

Flyer.be Jouw online drukkerij van topniveau. Onovertroffen kwaliteit, maximale impact. Kies voor Flyer.be en laat je boodschap schitteren.

+32 50 15 30 06

Van maandag tot vrijdag
9:00 - 17:00

info@batteria.be

Help

Mijn accountControle van mijn bestandZelf ontwerpenMijn bestellingNeem contact met ons opWachtwoord vergeten

Over Flyer.be

FacebookInstagramLinkedin

Grafische termen A-Z

Afwerkingen

Algemene verkoopsvoorwaarden

Privacy policyLevering en afhalingPrivacybeleid

Veiligheid

Veiligheid

Beveiligde betaling met:

Beveiligde betaling met:

Onze leveringsmethoden

Onze leveringsmethoden
 

DE 6 DENKHOEDEN

Boost je brainstorm met deze techniek

Efficiënt en doeltreffend brainstormen met de 6 denkhoeden

Met vernieuwende, frisse ideeën op de proppen komen is niet eenvoudig. Een brainstorm wordt al snel een praatbarak zonder structuur en richtlijnen. Een handige techniek
om efficiënt te werk te gaan? De 6 denkhoeden-methode, bedacht door Brits psycholoog en arts Edward De Bono.

Hoe werkt de '6 denkhoeden'-techniek?

De 6 denkhoeden van De Bono verwijzen naar 6 emoties of gemoedstoestanden, waarmee je iets vanuit een bepaalde invalshoek bekijkt. Volgens hem "zijn emoties een essentieel onderdeel van ons denkvermogen, en niet zomaar iets wat ons denken (positief of negatief) beïnvloedt." De ene hoed is ook niet beter dan de andere:
je hebt ze alle 6 nodig om een probleem of stelling van alle kanten te bekijken.

De 6 denkhoeden, met elk een specifieke kleur, zijn de volgende:

  • De blauwe hoed - controle van de timing en het denkproces
  • De witte hoed - objectieve feiten
  • De rode hoed - intuïtie en emoties
  • De zwarte hoed - negativisme en een kritische blik
  • De gele hoed - optimisme en positiviteit
  • De groene hoed - creativiteit, thinking out of the box

De voordelen…

  • Korte vergaderingen, want de blauwe hoed houdt de tijd in de gaten.
  • De 6 denkhoeden stimuleren een creatieve, innovatieve manier van denken.
  • Omdat iedereen zich op één bepaalde denkhoed moet focussen, werk je beter samen dan wanneer één iemand emotioneel reageert, de andere puur rationeel en nog iemand anders erg kritisch.
  • Het is een uitdaging voor de optimist pur sang om de donkere kant op te
    zoeken. De negativo gaat buiten zijn comfortzone op zoek naar positieve punten.
  • Fun! De meesten vinden het een leuke afwisseling om eens op een andere manier te brainstormen.

Hoe verloopt een brainstorm met de 6 denkhoeden?

  • Start je brainstorm altijd met een blauwe hoed. Die waakt over de vooropgestelde timing en over het respecteren van de verschillende denkhoeden. Bespreek nog even kort het idee of de uitdaging en wat je ermee wil bereiken, bepaal hoe lang de meeting mag duren en hoe je de denkhoeden zal gebruiken. Verdelen jullie het team in groepjes? Of mag iedereen tegelijk dezelfde denkhoed opzetten, waarna je overschakelt naar een andere hoed? Duid ook één iemand aan die gedurende de brainstorm de blauwe hoed ophoudt.
  • Haal nu de witte hoed boven. Welke objectieve informatie ligt op tafel? Wat weet je met zekerheid en welke cijfers ondersteunen die stellingen?
  • Ga daarna over naar de rode hoed om uit te zoeken hoe de deelnemers zich spontaan voelen bij de uitdaging. Maakt het je enthousiast, bang, sceptisch, boos, moedeloos? Deze fase mag niet te lang duren, om te verzekeren dat er instinctief geantwoord wordt. 30 seconden of een minuut moet volstaan.
  • Dan mag je even advocaat van de duivel spelen dankzij de zwarte hoed. Wat zijn de mogelijke problemen, hindernissen of risico's? Wat kan er allemaal mislopen?
    Wat hebben of kunnen we (nog) niet om het te doen lukken? Wees de zuurpruim van dienst!
  • Word vervolgens weer je vrolijke zelf en zet de gele hoed op. Welke meerwaarde kan het idee of de uitdaging bieden? Welke winst kunnen we ermee boeken voor het bedrijf? Welke middelen hebben we al die in ons voordeel spelen? Waar zijn we goed in?
  • Ten slotte bedenk je creatieve oplossingen met de groene hoed. Probeer ook aan dingen te denken die in het verleden nog nooit gedaan of geprobeerd werden met het team. Iedereen kan vrijuit spreken en ieder idee wordt neergeschreven, hoe gek of onhaalbaar het ook lijkt. Een onrealistische maar vernieuwende oplossing kan de deur openen naar een andere manier van denken.

De brainstorm is afgelopen… Wat nu?

Je bekeek de uitdaging van alle mogelijke, positieve en negatieve kanten: nu heb je dus een compleet beeld.
Stel nu een werkgroep samen die concrete ideeën gaat uitwerken. De volgende vragen kunnen je op weg helpen:

  • Wegen de voordelen voor het bedrijf op tegen de mogelijke nadelen en risico's?
  • Welke problemen werden aangehaald waar we iets kunnen aan doen?
  • Welke oplossingen zijn haalbaar?
  • Welke nieuwe, creatieve ideeën zijn het waard om verder uitgespit te worden?
  • Je zal ervan versteld staan hoeveel gevarieerde, frisse ideeën dankzij de 6 denkhoeden-techniek op tafel
    komen - vaak zelfs uit onverwachte hoek. Happy brainstorming!

Bronnen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Six_Thinking_Hats
debonogroup.com/six_thinking_hats.php
valuebasedmanagement.net/methods_bono_six_thinking_hats.html
storyboardthat.com/articles/b/six-thinking-hats-examples

Extra boosts

  • 10 tips om je bedrijfsimago te verbeteren
  • Hoe ontwikkel je een goede huisstijl?
  • Interview met Jan Vermeiren, netwerkspecialist
  • Social media, hoe pak je dat nu aan?
  • Win klanten met een direct mail
  • Tips voor outdoor communicatie
  • Een efficiënte strategie voor event marketing
  • Een gratis checklist voor de organisatie van
    je event
  • Beurskalender 2017
  • Het succesverhaal van ondernemer en chef
    Willem Hiele